Házhoz szállítás: 10000 Ft-ig bruttó 990 Ft, 10000 és 20000 Ft között bruttó 790 Ft !
20 000 Ft-tól ingyenes szállítás!
+3620/581-5904
Házhoz szállítás: 1-5 munkanap, Magyarország teljes területén!
Iratkozzon fel, és nem marad le az akciókról!
Legyen viszonteladónk!

A cukorfogyasztás veszélyei, és a legjobb alternatívák

A finomított cukor fogyasztáson kívül kevés olyan dolgot találunk, ami nagyobb kárt tehetne egészségünkben.

 

 Édesítőszerek, a káros cukor helyett >>

 

 

 

 

Egy cukorbeteg étrendjében egyértelmű, hogy semmi keresnivalója az efféle élelmiszereknek, de aki nem szeretne elhízni, annak is melegen ajánljuk, hogy azonnal hajítsa ki a lakásban fellelhető összes, feldolgozott cukrot tartalmazó élelmiszert.

Nem hiába lett a cukor szinonimája az „üres kalória”. A szervezetbe bejuttatott egyszerű szénhidrát pillanatok alatt a véráramba jut, és drasztikusan megnöveli az inzulinszintet. Ez pedig egyenes utat jelent az elhízáshoz.

A jelentős súlyfelesleggel küzdők pedig az alábbi súlyos betegségek kialakulásával számolhatnak:

Szív- és érrendszeri betegségek

Az elhízás többszörösére növeli a szívbetegségek kockázatát. A cukorfogyasztás okozta zsírosodás testünk motorját is fenyegeti, és ennek tudatában már nem nehéz belátni, hogy egy elzsírosodott szív közel sem tudja a kívánatos mértékben ellátni feladatát.

A túlsúly drámai mértékben növeli a magas vérnyomás kialakulásának kockázatát is. A betegség óriási veszélye az, hogy sok évig tünetmentes marad, és csak akkor derül rá fény, amikor már nagy a baj.

Az elhízás következtében olyan súlyos, életveszélyes szívbetegségek fordulhatnak elő, mint a szívinfarktus, szívritmuszavar és a szívelégtelenség.

Daganatos betegségek

Évről évre egyre nő a rákos megbetegedések száma. Az egészségtelen táplálkozás önmagában is növeli a daganatos sejtek kialakulását, de erre még az elhízás is rátesz egy jókora lapáttal.

A cukorfogyasztás okozta elhízás olyan betegségek előszobáját jelenti, mint a mell-, vese-, vastagbél- és végbélrák.

Cukorbetegség

Egyre több kutatás bizonyítja, hogy a nagymennyiségű cukorfogyasztás növeli a diabétesz előfordulásának veszélyét. Leegyszerűsítve: ahol több finomított cukor fogy, drámaian emelkedik a cukorbetegek aránya. Ezt nagyjából úgy kell elképzelni, mint a dohányosok száma és a tüdőrák előfordulása közötti kapcsolatot.

Vitaminhiány

Míg szervezetünk a természetes cukrokat (például a fruktózt) könnyedén le tudja bontani, a mesterségesen előállított cukorral meggyűlik a baja. A vegykezelt molekulák feldolgozásához elképesztő mennyiségű vitaminra van szüksége, ezt pedig kizárólag saját raktáraiból képes fedezni. Fokozottan igaz ez a B1-vitaminra, de óriási veszteség keletkezik a kalciumraktárainkban is.

Fogszuvasodás

Ki ne szeretné, ha fogai élete végéig épek és egészségesek maradnának? Nos, az a jó hír, hogy mindez lehetséges, ha szervezetünkből kiiktatjuk a cukros ételeket. A közhiedelemmel ellentétben a cukor nem közvetlenül roncsolja a fogzománcot, hanem az erjedése során keletkező savak révén. Ezeket az anyagokat ugyanis szervezetünk a fogzománcban is megtalálható kalciummal igyekszik közömbösíteni.

De mivel pótoljuk az édes ízt?

Szerencsére van megoldás. A finomított cukor olyan függőséget okozhat, mint a dohányzás, vagy akár a kemény drogok. Ha nem szeretne lemondani a megszokott ízről, számos egészséges alternatíva jöhet számításba.

A természetes édesítőszereknél nincs jobb választás. Ezek az anyagok mesterséges adalékanyagokat nem tartalmaznak, hiszen 100 százalékban növényi eredetűek. A finomított cukrokra tulajdonképpen csak ízükkel emlékeztetnek.

Mivel békén hagyják a vércukorszintet, nem okoznak elhízást, és semmiféle betegségtől nem kell tartanunk, ha úgy döntünk, egészségesebben szeretnénk élni.

A legnépszerűbb természetes édesítőszerek:

Xilit (nyírfacukor)

Stevia

Eritrit