Házhoz szállítás: 10000 Ft-ig bruttó 890 Ft, 10000 és 20000 Ft között bruttó 590 Ft !
20 000 Ft-tól ingyenes szállítás!
+3620/211-4161
Házhoz szállítás: 1-5 munkanap, Magyarország teljes területén!
Rendelését személyesen is átveheti, telefonon értesítjük.
Legyen viszonteladónk!
Heti tippek, akciók - iratkozzon fel!

A zsírégetés alapjai

Szándékosan nem a „fogyás” szót használjuk, mert a testsúlycsökkentés nem feltétlenül egyenlő a zsírvesztéssel. Ha ész nélkül hajszoljuk a kilók faragását, és csak azt vesszük figyelembe, hogy mit mutat a mérleg, könnyen zsákutcába kerülhetünk.

Átverések, kamu fogyasztószerek

Ma már komplett iparág épül arra, hogy a hiszékeny, gyors eredményt remélő, de a zsírégetés témaköréhez semmit nem értő embereknek eladjanak valami csodaszernek kikiáltott terméket. Ami jó esetben csak haszontalan, de volt már rá példa, hogy kórházi kezelésre szorult az illető.

Gyors zsírvesztés nincs. Szervezetünk sok-sok ezer évvel ezelőtt úgy alakította ki saját rendszerét, hogy a számára fontosabb zsírréteget nehezebben „áldozza be”. Hiszen a zsírszövet remek szigetelőként funkcionált a jégkorszakok idején, és számos vitamin is csak ebben képes feloldódni.

Ma viszont már más szelek fújnak. A jóléti társadalmakban népbetegség lett az elhízás, köszönhetően annak, hogy a szükségesnél jóval több kalóriát viszünk be, míg a testmozgásra nem fordítunk kellő figyelmet.

Lehetséges ezen csodapirulákkal javítani? Természetesen nem! Életmódváltás nélkül nem fog sikerülni, azt garantáljuk. De melyek a legfontosabb lépések?

 

 

1. Kiegyensúlyozott étrend, melyből kiiktatjuk a cukrot

 Egészségmarket Xilit (nyírfacukor) 1 kg 

A köztudatban még mindig az él, hogy az elhízás a túlzott zsírfogyasztás miatt következik be. Ez az elmélet már több éve megdőlt, és bizonyítást nyert, hogy a felesleges zsírpárnák kialakulásának elsődleges oka az egyszerű szénhidrátok (pl. cukrok) túlzott bevitelében keresendő.

Ma már rengeteg kalóriamentes, biztonságos és a cukoréval megegyező ízélményt nyújtó édesítőszer létezik.

Természetes édesítőszerek diétázók és cukorbetegek részére >>

Ahhoz, hogy a zsírégetés beinduljon, kalóriadeficitbe kell kerülnünk. Kalóriát viszont felesleges számolni, hiszen példának okáért egy szelet torta is tartalmazhat annyi kalóriát, mint egy szelet hús. Mégis micsoda különbség van a tápanyagösszetételeik között…

Érdemes az állati fehérje bevitelét megnövelni legalább 1,5g/testsúlykilogrammra, míg az összetett, lassan felszívódó szénhidrátét fokozatosan csökkenteni napi 150-200 grammra. Még lejjebb vihetjük a szénhidrátot, ha megemeljük az egészséges zsírok mennyiségét. Sőt, teljesen ki is válthatjuk zsírral a szénhidrátot (a fehérje természetesen állandó), ekkor már ketogén diétáról beszélünk.

Mintaétrend fogyni vágyók részére >>

 

2. Megfelelő testmozgás, elérhető célokkal

Az ritkán működik, ha beiratkozunk egy divatos aerobik, vagy ehhez hasonló tanfolyamra, és ellötyögjük azt az egy órát. A zsírvesztéshez két alapvető mozgásformára van szükségünk:

Súlyzós edzésre, ami megóv az izomvesztéstől, így segít elérni a testünk optimális izom/zsír arányát, és kellőképpen gyorsítja az anyagcserét.

Aerob edzésre, ami kardióval (pl. futás) ellentétben zsírból fedezi az energiaszükségletét. Aerob mozgásról beszélünk közepes tempójú gyaloglás és kerékpározás esetében. A futást kezdőknek semmiképp sem ajánljuk, mert túl intenzív ahhoz, hogy zsírraktárainkhoz nyúljon, és csak izmot fog bontani. Itt kerülnek sokan abba a tévhitbe, hogy sikeresen „lefogytak” a futástól, hisz a mérleg kevesebbet mutat. Pedig csak izmot vesztettek, ami jóval nehezebb a zsírnál.

Tűzzünk ki reális és teljesíthető célokat. Hetente 2-3 súlyzós és 2-3 aerob edzés (lehetőleg nem ugyanazon a napon) már érezhető eredményt hoz. Törekedjünk arra, hogy a súlyzós edzésen növelni tudjuk a terhelést. A súlyzós és az aerob edzésre is igaz, hogy akkor a leghatékonyabbak, ha nem tartanak tovább egy óránál.

Hetente mérjük a testsúlyunkat és a derekunk körfogatát. Ha a testtömeg 0,5-1 kg-ot csökkent, és a derék is kisebb lett, jó úton járunk. Ha a fogyás mértéke ennél kevesebb, csökkentsük a szénhidrát mennyiségét, ha több, emeljünk egy kicsit rajta.

Amint látható, egy kis számolgatás kell az elején, de utána már rutinból fog menni, és tartós zsírvesztést érhetünk el. Csak tartsuk be ezt a néhány fontos szabályt!

 

Mit ehet, és mit nem ehet egy lisztérzékeny személy?

A cukorfogyasztás veszélyei, és a legjobb alternatívák

A xilit és az egészséges életmód

Készült: 2015-07-28

Kapcsolódó termékek


Egészségmarket Fruktóz 1 kg

779 Ft/db

739 Ft/db


Egészségmarket Xilit (nyírfacukor) 1 kg

1 749 Ft/kg

1 699 Ft/kg – 10 kg-tól

Egészségmarket Eritrit (Eritritol) 1 kg

1 699 Ft/kg

1 649 Ft/kg – 10 kg-tól