Házhoz szállítás: 10000 Ft-ig bruttó 890 Ft, 10000 és 20000 Ft között bruttó 590 Ft !
20 000 Ft-tól ingyenes szállítás!
+3620/211-4161
Házhoz szállítás: 1-5 munkanap, Magyarország teljes területén! A futárszolgálat túlterheltsége miatt a szállítási idő több munkanappal is kitolódhat.
Rendelését személyesen is átveheti, telefonon értesítjük.
Legyen viszonteladónk!

A leggyakoribb táplálkozási tévhitek

A köztudatban még mindig szívósan tartja magát egy rakás tévhit, melyek oszlopos szerepet vállalnak abban, hogy egyre nagyobb az elhízottak és a cukorbetegek aránya. Vegyük sorra a legfontosabbakat.

 

 

 

 

1. Zsírmentes ételeket kell ennünk

A zsírnak nagyon rossz a marketingje. Köszönhető ez annak, hogy néhány évtizeddel ezelőtt ezt az egyébként rendkívül fontos és nélkülözhetetlen tápanyagot kiáltották ki az elhízás fő okozójának. Mondanunk sem kell, tévesen. A zsír bűnbakká tétele után beköszöntött a müzlikorszak, és elkezdtük enni a cukrozott, egyszerű szénhidrátokban gazdag – ámde zsírmentes gabonapelyheket.

Ma már számos kutatás eredménye igazolja, hogy az elhízásért éppen azok a zsírmentességüket fennen hirdetett, ámde cukrot bőségesen tartalmazó élelmiszerek a felelősek, mint például az említett cukrozott gabonapelyhek, és persze az összes finomlisztből készült élelmiszer.

2. Este 6 után már nem szabad enni

„Hiszen az emésztőrendszerünk akkor már aludni készül, és raktározni fog mindent” – mondják ezt még dietetikusok is, roppant nagy kárt okozva.

Először is miért pont este 6? Ez az időpont csak akkor lenne reális, ha megegyezne a lefekvési idővel. Szervezetünknek folyamatos tápanyag-utánpótlásra van szüksége, még éjszaka is.

Az viszont megszívlelendő, hogy ha nem is pont este 6-tól, de az utolsó 2-3 étkezésünkkel már nem érdemes nagyobb mennyiségű szénhidrátot fogyasztanunk – már ha meg akarjuk őrizni karcsúságunkat. Ilyenkor jó megoldás, ha az étkezés fehérjerésze mellé az energiát telítetlen zsírsavakkal (például lenmagolajjal) biztosítjuk.

3. Napi 3-szori étkezés normális

Hát nagyon nem az. Az étkezések között így eltelik akár 6 óra is, ami oda vezet, hogy a ritka, de bőséges étkezések jelentős inzulinválaszt generálnak, és a vércukorszintünk hatalmas kilengéseket fog mutatni.

A hol az egekben, hol a béka feneke alatt lapuló vércukorszint elhízáshoz és inzulinrezisztenciához vezet – ez pedig már a cukorbetegség előszobája.

Szervezetünk számára legegészségesebb, ha legalább napi 5 étkezésünk van, nagyjából ugyanannyi kalóriával. Fehérjét mindig fogyasszunk, nap elején szénhidráttal, az utolsó 2-3 étkezésben pedig esszenciális zsírsavakkal.

4. Vitaminszükségletünket fedezhetjük zöldségekből és gyümölcsökből

Itt elsősorban a C-vitaminra van kihegyezve a dolog. Ezt a vízben oldódó vitamint nem tudjuk sem előállítani, sem raktározni, ezért minden nap be kell vinnünk a szükséges mennyiséget. Nem 60 mg-ot, hiszen az csak a skorbut megelőzéséhez elegendő.

Egy felnőtt ember napi C-vitamin szükséglete valahol 1000 és 3000 mg között van. Ehhez több kilónyi zöldséget és gyümölcsöt kellene megennünk, ami akár sikerülhetne is, de ma már semmiképp sem bízhatunk ebben.

Akkor miért is kell mégis napi 3-4 adagot elfogyasztanunk belőlük? Hát a rosttartalmuk miatt!


5. A kalóriákat kell számolni

Nagyon nagy butaságot követünk el, ha csak ételek kalóriaértékét vesszük alapul. Nézzük csak az egyes tápanyagok kalóriatartalma hogy alakul:

1g fehérje: 4 kalória

1g szénhidrát: 4 kalória

1g zsír: 9 kalória

Namármost, ha kiszámoljuk, hogy naponta 2000 kalóriára van szükségünk ahhoz, hogy tartsunk a súlyunkat, az egyáltalán nem mindegy, hogy milyen forrásból jut be a szervezetbe. Hiszen egy szelet, tömény cukorból álló torta 200 kalóriája nagyon nem ugyanaz, mint egy szelet sovány csirkemellé. 

Folytatjuk!

 

Mi mindenre jó az ezüstkolloid?

Mennyi C-vitamint fogyasszunk?

Mit ehet, és mit nem ehet egy lisztérzékeny személy?

A cukorfogyasztás veszélyei, és a legjobb alternatívák

A xilit és az egészséges életmód

Készült: 2015-01-07